28 października 2015

BUCIKI NIEMOWLĘCE OCIEPLANE



Dziś mój pierwszy w życiu tutorial :) . Chciałam stworzyć go zrozumiale i czytelnie, przede wszystkim dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z szyciem . Ma być prosto i przejrzyście!

Mam nadzieję, że wyszło tak jak planowałam, ale to zostawiam ocenie innych. A więc jak uszyć buciki niemowlęce? Zaczynamy:)

Buciki uszyłam na dziecko ok. 10- 12 miesięcy, wymiary gotowego bucika to:
  • wysokość ok. 15 cm
  • długość „podeszwy” ok. 14 cm
  • obwód cholewki ok. 20 cm
  • Szablon na buciki wygląda tak (jeśli Wam się uda, możecie go powiększyć i wydrukować):
    Na podane wymiary jest już uwzględniony zapas na szwy
     


    Rysunek orientacyjny, raczej nie wyjdzie po wydrukowaniu podany rozmiar

    Trzeba narysować szablon o takim kształcie (uwierzcie nie jest to trudne!!!)  z pożądanymi przez Was wymiarami. Jeśli więc obwód łydki to np. 18 cm, obwód cholewki powinien wynosić ok. 20 cm, jeśli długości stopy to 12 cm, to długość podeszwy odpowiednio 14 cm, ja dodaje do wymiarów po dwa centymetry , a zdarzało się i trzy 😊 , mierzę też oczywiście szerokość stópki w najszerszym miejscu, aby podeszwa była odpowiednio szeroka. Mój szablon jest rozcięty na pół, ponieważ rozsuwam go, żeby powiększyć mojego bucika, bez potrzeby rysowania nowego :) Co do podeszwy, tu nie podam złotego środka, gdyż sama, że tak powiem, kombinuję...Polega to mniej więcej na stworzeniu jej kształtu tak, aby jej obwód pokrywał się z obwodem cholewki na dole(moja ma 14 cm, więc obwód podeszwy to 28cm)
    TUTAJ znalazłam natomiast podobny szablon, który chyba da się wydrukować.

Do uszycia bucików będziemy potrzebować:
  • materiał - najlepiej dresówka(rozciąga się), ewentualnie bawełna(ale wtedy robię trochę szersze buciki) - kawałek około 60x 20 cm
  • polar Minky lub tzw. polar „miś” itp. - tyle samo...
  • ocieplina, ja użyłam takiej o grubości 1 cm (może być bez )- jak wyżej...
  • oraz standarowo maszyna, nożyczki, nici, szpilki itp.

 Wycinam z materiału kształty zgodne z szablonem po 2 sztuki z każdego z trzech rodzajów użytych materiałów, wycięte kawałki nie muszą pasować idealnie do szablonu, ale nie powinny też za dużo odbiegać od niego kształtem:




Składam wycięte elementy:
  • na sam dół ocieplina
  • potem minky/inny polarek
  • na koniec bawełna/dresówka

Minky i dresówkę/bawełnę składam prawymi stronami do siebie


Szpilkuję i przeszywam u góry najlepiej ściegiem elastycznym tzn. zygzak/owerlokowy (u mnie ścieg prosty, ostatecznie też może być):



Po przeszyciu góry rozkładam obydwie zeszyte części i składam bucik w taki sposób jak na zdjęciu:


Ocieplinę odsuwam, jej nie będę szyć maszyną tylko ręcznie, ale można to zrobic maszynowo jeśli ktoś tak woli.
Zszywamy brzegi bucika w taki sposób

A ocieplinę zszywam ręcznie:




Wywijamy bucik stroną minky na zewnątrz aby przyszyć podeszwę bo ostatecznie strona z polarkiem będzie wewnętrzną stroną butka.


*RADA

Zszywam sobie brzegi bucika szerokim zygzakiem, żeby nic mi się przy doszywaniu podeszwy nie poprzesuwało, tak samo postępuję z podeszwą gdyż z doświadczenia wiem już że kiedy zszywa się ze sobą 6 warstw tylko szpilkowanego materiału, to zawsze jakaś jedna złośliwa ucieknie :/


Podeszwę składam inaczej niż cholewkę, ocieplina idzie do środka, a dresówka i polar lewą stroną do ociepliny


Zszywam zygzakiem (*patrz rada wyżej), szpilkuję podeszwę do brzegów cholewki, pamiętając aby odpowiednio ją ułożyć, tzn. strona minky do środka, dresówka na zewnątrz i aby najpierw przypiąć szpilkami przód i tył podeszwy i cholewki.

Zszywam ze sobą podeszwę i cholewkę, odcinam nadmiar materiału, obrzucam brzegi zygzakiem, żeby się nie strzępiły


Wywijam na prawą stronę i gotowe!!! :D

Aktualizacja albumu :) dodam, że polarek w autka jest taki cudownie milusi...









Double-skinned toddler boots tutorial, how to sew double-skinned baby boots, double-skinned baby shoes, warm baby boots, warm baby booties, baby boots diy, double-skinned baby boots diy


9 komentarzy:

  1. 😍 Super opis.Długo się już za to zabieram...teraz napewno spróbuję ☺ aaa i do siebie zrobię 😜pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. 😍 Super opis.Długo się już za to zabieram...teraz napewno spróbuję ☺ aaa i do siebie zrobię 😜pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...starałam się aby był prosty i zrozumiały...mam nadzieję, że buciki będzie się szyć lekko i przyjemnie i czekam na fotki gotowych :)

      Usuń
  3. Szkoda ze nie pokazalas jak przyszywasz podeszwy,bo nie mogę dojść jak je przyszyć any but był dwustronny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mialo być aby but był dwustronny

      Usuń
    2. Tutaj jest tutorial na buty dwustronne, bo te są pojedyncze...http://szyciedlapoczatkujacych.blogspot.com/2015/11/buciki-niemowlece-dwustronne.html?m=1

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń