31 października 2015

JAK SZYBKO USZYĆ APASZKĘ...








Szybki tutek na jeszcze szybszą apaszkę. Wiem, wiem, ci co szyją pewnie się popukają po głowie Apaszka? Taka prosta rzecz! Dla kogo prosta, dla tego prosta, ale jeśli ktoś nigdy nie miał styczności z szyciem i ledwie nauczył się nawlekać igłę w maszynie, to ma prawo nie wiedzieć, jak się szyje apaszki/chustki...



Zaczynamy od wybrania materiałów, u mnie będzie to bawełna i minky.
 Na lewej stronie bawełny odrysowuję apaszkę z przygotowanego szablonu. Jego wymiary to:


 Podane wymiary spokojnie starczają na apaszkę od 0+ do ok. 3 lat, dla starszych dzieci dodaję po 2,5 cm z każdej strony do długości górnego boku, nie zmieniam za to długości od górnego boku do czubka (23 cm), ramię i tak automatycznie zmieni długość.

Dla tych, którzy lubią gotowce znalazłam gotowy stopniowany wykrój od 0 do 3 lat do pobrania TUTAJ


Dół można według uznania zaokrąglić, np. szklanką, ja zrobiłam to zamknięciem od butelki dziecka:
Szpilkuję i przeszywam.
 Zostawiam u góry ok.3-4 centymetrowy otwór na wywrócenie apaszki na prawą stronę:
Zakańczam ścieg i wywracam na prawą stronę, otwór zszywam ręcznie ściegiem krytym






Doszywam rzepy ściegiem prostym w taki sposób:

Zawsze odcinam rogi przy rzepie, uważając aby nie uszkodzić szwów, gdyż zdarzyło mi się, że nieodcięte podrapały szyjkę mojego synka. Potem trafiłam na rzepy NOLLE i mówię Wam , to genialna sprawa, one naprawdę nie drapią:

I to by było na tyle!!! Apaszka gotowa :)











How to sew a scarf, scarf tutorial, scarf diy, baby scarf diy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz