8 listopada 2015

BUCIKI NIEMOWLĘCE DWUSTRONN



Po bucikach ocieplanych jednostronnych nadeszła pora tych wywijanych, dwustronnych, co prawda nie są aż tak ciepłe, jak te pierwsze, ale dwie warstwy (polar i dresówka) równie dobrze sprawdzają się w chłodne dni.



Do szycia potrzeba nam:
* dresówka
* minky/inny polar/druga dresówka
* ewentualnie "kawalątek" ociepliny
* akcesoria krawieckie

Buciki szyte były na konkretny wymiar- obwód cholewki 24, podeszwa 14 cm , ja osobiście zrobiłam sobie szablon papierowy taki "rozsuwany" i na jego podstawie, odrysowuję formę bucików na materiale a TUTAJ znajdziecie projekt szablonu na takie buciki :)


Potrzebujemy: 2x cholewkę z dresówki , 2x cholewkę z minky, 2x podeszwę z dresówki, dwa razy podeszwę z minky i 2x podeszwę z ociepliny (z tą ociepliną to oczywiście był mój wymysł, żeby podeszwa była grubsza, bo po złożeniu bucików będzie baaardzo gruba , jeśli ktoś nie chcę to wycina tylko po dwie podeszwy z minky i dresówki )

 Układam minky i dresówkę prawymi stronami do siebie, szpilkuję i przeszywam, zygzakiem od góry bucika:


Analogicznie do bucików jednostronnych po przeszyciu góry składam je w taki sposób:
Po złożeniu szpilkuję krawędzie:
Przeszywam wzdłuż krawędzi zostawiając w cholewce minky ok 3, 4cm otwór na wywrócenie wszystkiego na prawą stronę:

Teraz czynność, którą wykonujemy tylko w przypadku, kiedy wybraliśmy wersję buta z ociepliną:

Układamy elementy podeszwy tak że ocieplina jest w środku a minky i dresówka od zewnątrz lewymi stronami do środka do ociepliny:

i zszywamy ze sobą:


Niezależnie od tego, czy wykonaliśmy krok 4, teraz spinamy cholewkę z podeszwą (albo tą ocieploną, albo po prostu z jedną z wyciętych z minky i dresówki ) zachowując zasadę "minky szpilkujemy prawą stroną do środka w cholewce z dresówki a dresówkę w cholewce z minky"(mam nadzieję, że nie namieszałam).
Ja najpierw przymocowuję podeszwę na czubku bucika i na pięcie:


Przyszywamy przymocowane szpilkami podeszwy.
PAMIĘTAMY O TYM, ŻE PRZYSZYWAMY PO JEDNEJ GOTOWEJ PODESZWIE ZARÓWNO DO CHOLEWKI MINKY JAK I DO CHOLEWKI Z DRESÓWKI/INNEGO MATERIAŁU:
Odcinamy nadmiar materiału i wywijamy bucika przez pozostawiony wcześniej otwór:

Zszywamy otwór ściegiem ręcznym krytym i w tej chwili nasz bucik wygląda w taki sposób


Teraz wystarczy wsunąć jedna cholewkę w drugą i gotowe :)

* Jeśli robiliśmy grubszą podeszwę z ociepliną po włożeniu jednego bucika w drugi musimy podeszwy dobrze ułożyć, gdyż dwie stykające się w środku grube podeszwy źle włożone mogłyby uwierać dziecko w paluszki.

Teraz buciki są już całkiem gotowe, możemy je wywijać w zależności od upodobań dresówką albo minky z wierzchu :D










Double-Sided Minky Toddler Boots, how to sew double sided-boots, double-sided toddler boots diy, toddler boots diy, how to sew a toddler boots, toddler booties, toddler booties diy, toddler boots tutorial





16 komentarzy:

  1. Nie rozumiem kroku 5, nie ogarniam tego ze one sa dwustronne, zdjecia troszke za blisko i nie widac calosci materialu (chodzi o zdjecia z szycia), nie wiem dokladnie do ktorego materialu , z jakiej strony przyszywamy podeszwe zeby wyszlo ladnie i dwustronnie. Prosze o jeszcze jakies wskazowki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie posiadam innego zdjęcia :( podeszwy przyszywamy do bucika na lewej stronie złożonego jak w KROKU 3. Ogolnie przyszywamy dwie podeszwy właśnie żeby było to dwustronne ,jedną podeszwę przyszywamy do strony z MINKY a drugą do strony z DRESÓWKI. Potem wywijamy wszystko przez otwór w boku cholewki, który pokazałam na zdjęciu, po wywinięciu dwie połączone górą cholewki mają każda po swojej podeszwie :) mam nadzieję że dobrze wytłumaczyłam, jeśli nie, to proszę pisać :D

      Usuń
  2. Czyli jesli mamy krok 3, na lewej stronie to do minky przyszywamy minky a w srodku dresowka, a do dresowki dresowke a w srodku minky?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak 😊, jeśli chcemy uzyskać efekt końcowy jak na dwóch ostatnich zdjęciach 😃 bo po wywinięciu cholewka minky będzie mieć na wierzchu podeszwę z dresówki, a cholewka dresowa z minky😋

      Usuń
  3. pomocy znowu nie wiem jak uszyc te butki ehh

    OdpowiedzUsuń
  4. CZY JA MOGE SIE Z TOBĄ JAKOS INACZEJ SKONTAKTOWAC?

    OdpowiedzUsuń
  5. ece.paulina@interia.pl prosze napisac na maila bo nie wiem w jaki sposob sie skontaktowac?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem po batalii z bucikami :) wyszly za duze,nie wiem jakim cudem, ale najwazniejsze ze wyszly :) dziękuję za wpis :

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się udały :D moje pierwsze wyszły za to za małe , więc to i tak lepiej że Twoje za duże :P > Zwrócę też uwagę na to, aby przy szyciu następnych lepiej zobrazować niektóre kroki na fotkach :)i uzupełnię ten tutorial. Dzięki za zwrócenie uwagi, które kwestie mogą byc problemowe :)

      Usuń
  7. Mam takie pytanie synek ma 10 cm stopy. Chce zrobić na 12cm ile cm ma mieć podeszwa w długość i szerokość ? Z zapasami na szwy ? I ile cm ma mieć cholewka ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli podeszwa ma być długości 12 cm to z zapasem na szwy najbezpieczniej będzie zrobić na 13,5 (po 7 mm zapasu na szew)co do szerokości podeszwy trzeba zmierzyc szerokość stópki i dodać (już z zapasem)o 2-3 cm. Wysokość cholewki to indywidualne upodobania Pani :) ja robię takie wyższe ok 15-20 cm, bo zawsze mozna cholewkę trochę wywinąć, nawet dla ozdoby. Co do szerokości cholewki, trzebo zmierzyć obwqód łydki i dodać do niego kilka cm (kilka, czyli 3-4cm) żeby cholewka się bez problemu dała założyć. Przy dwustronnych bucikach trzeba pamiętać, że jedna cholewka będzie włożona w druga na samym końcu więc zapas na szerokość cholewki musi być większy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki .... cóż chyba nic z tego nie będzie wszystko mi ucieka a buty takie ko sławę mi wyszły ze żal serce ściska ��

      Usuń
    2. Zapraszam do kontaktu na maila, jest podany w zakładce KONTAKT, postaramy się razem jakoś rozwiązać ten problem 😊

      Usuń
    3. Wysłałam email ��

      Usuń
  9. nie wiem jak ale wyszedł mi jeden większy drugi mniejszy.. moze za szybko porwałam sie na buty zamiast potrenowac na kocykach..
    a artykuł super:) bardzo dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń