4 listopada 2015

JAK USZYĆ SENSORKA, INACZEJ METKOWCA ?





Dziś również ekstra szybki tutek jak uszyć sensorka zwanego również metkowcem lub, o czym dowiedziałam się od kuzynki, "mini matą aktywizującą" heh. Kilka osób pytało mnie  m. in. co włożyć do środka żeby ładnie szeleściło , czy dać wypełnienie itp. Postanowiłam więc ostatnie szycie tegoż udokumentować fotograficznie i sklecić naprędce malutki poradnik :)



Przygotowujemy sobie materiały z których będziemy zabawkę szyć:
* kawałek bawełny
* minky 
* ocieplina
* różnokolorowe tasiemki (ja użyłam satynowych, bo to tylko na pokaz, ale zalecam szycie z rypsowymi bo satynowe mogą odpaść i stanowić zagrożenie)
*  najzwyklejsze woreczki foliowe tzw. śniadaniowe (j eśli chodzi o ten właśnie szelest słyszałam, że używa się jeszcze celofanu z kwiaciarni lub koca termicznego z apteki. Ja daję dwa woreczki i moim zdaniem w zupełności wystarcza taki szelest )

Najpierw wycięłam z bawełny i minky prostokąt wielkości 15(+ 1cm na szew) x 20(+1cm na szew) , z owaty trochę większy, żeby wystawał.


 Do bawełny ręcznie przyszywam ściegiem fastrygowym kolorowe tasiemki złożone na pół, ilość wedle uznania, ja przyszyłam dużo i starałam się, aby były różnej długości. Przyszyłam je do prawej strony bawełny w taki sposób jak na zdjęciu poniżej. W lewym górnym rogu widać, że zostawiłam ok. 3 cm materiału nie wszywając tasiemki, aby potem tamtędy wywinąć sensorka na prawą stronę.





Krok 3.
Teraz układam warstwy materiałów zaczynając od ociepliny, na której kładę dwa woreczki

Następnie układam minky lewą stroną do woreczków
I na to bawełnę z przyszytymi tasiemkami prawą stroną do prawej strony minky
Tak przygotowaną "kanapkę" szpilkuję
Krok 4.
Przeszywam moją "kanapkę" ściegiem prostym dookoła zostawiając w jednym rogu otwór na około 3 cm na wywinięcie wszystkiego na prawą stronę. Zakańczam ścieg i wywijam metkowca


Krok 5. 
Zaszywam pozostawiony otwór, ja zrobiłam to na maszynie ściegiem prostym szyjąc bardzo blisko krawędzi, można jednak zrobić to też ręcznie ściegiem krytym.
Zaszywając otwór można dodać tam jeszcze jedną tasiemkę, żeby nie było przerwy, ja jednak o tym zapomniałam.

Gotowy sensorek/metkowiec wygląda mniej więcej tak

Życzę miłej zabawy :)

Sensory activities for baby, how to sew a sensory toy, sensory toy diy , sensory toys, sensory toy tutorial



3 komentarze:

  1. Rękaw do pieczenia jeszcze ładniej szeleści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam :) niestety miałam tylko woreczki śniadaniowe pod ręką.
      Czytałam też, że używa się celofanu, folii termicznej z apteki i jeszcze czegoś, ale nie mogę sobie przypomnieć. ale dzięki za info, komuś może się przydać :D

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń