8 listopada 2015

KOMIN WKŁADANY PRZEZ GŁOWĘ...







 Do napisania ego tutorialu skłoniły mnie częste pytania i prośby o pomoc...
Zauważyłam na różnego rodzaju forach, w grupach , że częstym problemem jest zrozumienie, jak zszyć i w trakcie wywinąć taki komin żeby potem to dobrze wyglądało , więc poświęciłam temu zagadnieniu kilka (mam nadzieję że czytelnych) zdjęć.


Do szycia będziemy potrzebować:
* dresówka
* minky/dresówka/inny polar
* nici, szpilki, nożyczki ...

Moje wymiary kominów to: dla dzieci , długość 50 cm, a wysokość 25 cm, natomiast dla starszych dzieci (tak ok. 5 lat i więcej) i dorosłych długość 55 cm, wysokość 25/30 cm, oczywiście można  sobie według własnych potrzeb modyfikować te wymiary, sama zrobiłam tak dla mojego dziecka(zmniejszyłam na 45x20, ponieważ mały ma 8 miesięcy).



Układam sobie minky i dresówkę prawymi stronami do środka, nanoszę na materiał podane wymiary (ja przygotowałam sobie po prostu szablon - prostokąt z kartonu i tylko go odrysowuję) ,szpilkuję dłuższe boki:






Przeszywam  boki zygzakiem/ściegiem owerlokowym ( ścieg powinien być elastyczny, gdyż materiał będzie pracował - rozciągał się po prostu przy wkładaniu przez głowę).
Po zszyciu odcinam nadmiar materiału i wywijam wszystko na prawą stronę:




Teraz następuje ten najtrudniejszy często do zrozumienia moment (sama miałam z tym nie lada problem). Musimy przypiąć szpilkami krótsze boki, zrobić taki "tunel" i przeszyć go naokoło zostawiając w jednym miejscu otwór na wywinięcie naszego komina, ale po kolei...

Najpierw zawijamy krótsze boki w ten sposób, tak jakbyśmy po prostu wywijali za długi rękaw:




Chwytamy sobie stykające się brzegi i szpilkujemy naokoło:



zwracając uwagę, żeby w miejscu łączenia minky z dresówką (oznaczone strzałką) było równo przyszpilkowane szew do szwu:








Po spięciu całości komin wygląda w tej chwili tak:




Teraz wypychamy materiałz jednej (obojętnie) strony w sposób oznaczony na zdjęciu strzałką:





 Wypychamy go w jednym kierunku (zdjęcia mogą trochę zmylić).


Po wypchnięciu materiału powstał nam taki "tunel"




Przeszywamy go w miejscu oznaczonym czerwoną linią. Ja zaczynam zawsze w ok 1/3 długości strony minky/innego materiału i kończę po przeszyciu całości tak, aby pozostał po tej stronie minky otwór (ok.4-5 cm) na wywinięcie całości na prawą stronę:
Po zszyciu wywijamy wszystko na prawą stronę . Otwór zaszywamy ręcznie ściegiem krytym, gdyż taki komin jest dwustronny i pasuje, aby z obu stron wyglądał dobrze


A tak prezentuje się gotowy komin (tutaj akurat z czapką do kompletu):








Ten akurat jest zrobiony z jerseyu z obydwu stron








How to sew a tube scarf, tube scarf diy, tube scarf, tube scarf tutorial

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz