14 grudnia 2015

WKŁADKA DO WÓZKA / STROLLER PAD



Dzisiaj pokażę Wam jak uszyć wkładkę do wózka...Ta jest stworzona na podstawie szablonu z kupionej kiedyś w prezencie wkładki reklamowanej jako "uniwersalna" , która faktycznie pasuje do kilku wózków. Osobiście nie lubię wkładek szczelnie zakrywających całe siedzisko więc ta przypadła mi do gustu. Jak uszyć zatem wkładkę do wózka?
Zapraszam do czytania i oglądania...



Potrzebujemy:
-bawełna, kawałek ok. 50x80 cm
- minky/inny polar/inny materiał ok. 50x80 cm
- ocieplina, taka sama wielkość, ja dałam taką 200 gram-silikonową,  ale słyszałam gdzieś, bo nie miałam okazji tego sprawdzić, że poliestrowa jest sztywniejsza i lepiej nadaje się na takie rzeczy
- maszyna oraz przybory krawieckie jakkolwiek to brzmi :p


Szablon na wkładkę i jego wymiary podane bez uwzględnienia zapasów na szwy.




Niestety tak zwanego "wykroju" nie mam jak zamieścić na blogu :(
Jeśli ktoś chciałby skonstruować coś podobnego można zrobić to na dużym arkuszu na przykład półpergaminu, brystolu itp...To taka uproszczona wersja bez "wcięcia"



Przepraszam, za brak profesjonalizmu, ale rysunek był robiony na szybko. Można ewentualnie na arkuszu papieru narysować coś jak powyżej używając cyrkla - promień większego, górnego koła będzie mieć 18,5 cm, a promień dolnego mniejszego 17,5cm. Potem okręgi można połączyć dwoma liniami prostymi.
Kiedy jesteśmy już szczęśliwymi posiadaczkami wykroju odrysowujemy wkładkę na minky i bawełnie uwzględniając około 1 cm zapasu na szwy i wycinamy po jednej sztuce. Ja osobiście ocieplinę zawsze docinam  kiedy już wszystko jest przypięte szpilkami do szycia.


Teraz układamy wycięte elementy w taki sposób :  od dołu ocieplina-minky-bawełna, przy czym minky i bawełna są prawymi stronami do środka tzw. kanapki która właśnie nam powstała



Wszystko razem spinamy porządnie szpilkami, aby nic się nie poprzesuwało w trakcie szycia:




Przeszywamy wszystko, ja szyłam zygzakiem, ale lepiej nawet szyć ściegiem prostym, zostawiając,najlepiej na dole, otwór ok. 6-7 cm na wywrócenie wszystkiego na prawą stronę.
Po przeszyciu całości wywracamy wszystko na prawa stronę przez zostawiony otwór.



Teraz musimy tylko zaszyć pozostawiony otwór. Można zrobić to na dwa sposoby:

1. Na maszynie do szycia, wtedy szew jest widoczny (niestety nie posiadam zdjęcia) ale tu macie przykład, jak to wygląda:
2. Ręcznie, ściegiem krytym, wtedy szycie jest ładnie schowane i niewidoczne, wymaga to jednak troszkę wprawy, aby efekt był zadowalający. Poniżej zamieszczam rysunki wykonania tego ściegu:











Kolejnym krokiem jest wyznaczenie miejsc w których będą się znajdować otwory na pasy. Ja zrobiłam to odrysowując je z posiadanej wkładki. Aby było "uniwersalnie" najlepiej zrobić to tak:



Zmierzyłam otwory z mojej wkładki i podam przykładowe miejsca ich rozmieszczenia:
Otwory górne o szerokości otworu 8 cm:
14cm od górnej krawędzi wkładki a od boku 7 cm
20 cm od górnej krawędzi wkładki a od boku 6,5

Otwory dolne na pas kroczny o szerokości otworu 11 cm:
10 cm oddolnej krawędzi wkładki a od boku 11,5 cm
16 cm od dolnej krawędzi wkładki a od boku 11,5 cm  
Kolory dodałam, aby łatwiej było przypisać wymiary do określonego otworu, oczywiście po naniesieniu ich na wkładkę sprawdźcie, czy aby na pewno wszystko jest równo i  ewentualnie skorygujcie tak, aby od boków i od krawędzi wszystko było tak samo.

Otwory obszyłam zygzakiem ustawionym na najmniejszą długość ściegu, ale najbardziej szerokim (u mnie w starej maszynie to 4mm).PAMIĘTAJCIE, NAJPIERW OBSZYWAMY, POTEM ROZCINAMY. Nowsze maszyny radzą sobie z tym zdecydowanie lepiej od 30-letniego łucznika i wygląda to zdecydowanie bardziej estetycznie, ale nową maszynę mam dopiero od kilku dni :) 
Aby wyszło w miarę równo, szyłam wzdłuż narysowanych linii i uważałam aby materiały były naciągnięte:


 
 Wygląda to mniej więcej tak:







Po obszyciu wszystkich otworów na pasy wzięłam deskę do krojenia, metalową linijkę i ostry nóż do tapet i rozcięłam wszystkie otwory między szwami:
Teraz wkładka jest już skończona :D i prezentuje się tak (jeszcze nie wyprasowana, ale innego zdjęcia nie posiadam :/ )






How to sew a stroller pad, stroller pad diy, stroller pad tutorial


4 komentarze:

  1. Super pokazane. Dzięki za tutka ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajnie ze napisalaś jak to zrobić :), ja chyba spróbuję coś takiego uszyć :) a wkladka nie przesuwa się w wózku ? widziałam jakieś wkładki z trokami do przywiązania ale nie wiem czy to jest sens wszywać te sznurki ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę że tu wkładka jest tylko dopasowana do 3 punktów których pasów. A jak z pięcio punktowymi ??

    OdpowiedzUsuń