2 stycznia 2016

SOWA JAKO PODUSZKA - MASKOTKA






Dziś zajmę się tym, jak uszyć poduszkę lub jak kto woli maskotkę sówkę bez przekopywania internetu w poszukiwaniu szablonu, potem drukowaniu go lub przerysowywaniu z monitora. Uwierzcie na sowo, da się narysować taka prostą sowę własnoręcznie :) gotowe szablony zostawmy dla bardziej skomplikowanych rzeczy...


Na wstępie zaznaczę od razu, że ptaszysko wyszło mi nie do końca takie jak powinno (oczy są krzywe jak "fale Dunaju") ale nie wszystko zawsze wychodzi...sów nie szyję hurtowo i nie mam ochoty drugi raz robić tutka więc musicie mi wybaczyć ...będzie moja mała pokraka ;) Tutaj po prostu zadziałała chwilowa ślepota i przemęczenie...

Będziemy potrzebować:
- bawełny/opcjonalnie jaki materiał nam się spodoba, ja użyłam kawałek około 50x50 cm
- minky , wzięłam kawałek podobnej wielkości jak bawełna, ale wykorzystałam tylko jego skrawki na skrzydła
- polar, taki zwykły (nie żadne minky i inne długowłose cuda) lub filc, ja uzyłam i tego i tego
- przybory krawieckie no i oczywiście maszyna do szycia :p


Krok 1.
Przygotowuje sobie od razu na bawełnie, bo nie ma sensu się bawić w papierkową robotę, szablon z którego wytnę potem sowę , użyłam do tego dwóch plastikowych misek o dwóch różnych rozmiarach i linijki, wygląda to mniej więcej tak:


Podobnie zrobiłam skrzydła:


Wycięłam również łapki z pomarańczowego polaru:
(to jedyny element przerysowany z internetu)

 oczy z białego filcu i kawałka brązowej bawełny użytej na korpus:
i dziób, również z kawałka polaru (trójkąt dopasowywany "na oko" do oczu)


A to wszystkie części, jakie będą nam potrzebne:
Plus oczywiście korpus przodu z bawełny i tył z minky :)
Krok 2.
Teraz zszywam wszystkie wymagające tego elementy takie jak łapki"

Naszywam aplikacje, czyli nasze oczy i dzióbek (co do naszywania aplikacji znalazłam fajny kurs TUTAJ , a kiedyś może sama o tym napiszę dzieląc się moimi doświadczeniami w tym temacie). Tu właśnie trzeba pamiętac, aby aplikację ułożyć równo i porządnie przypiąć szpilkami, aby naszyć ją prawidłowo, co niestety mi nie wyszło :(
 Najpierw przyszywamy dzióbek:


Potem oczy:

Zapomniałam tylko zrobić zdjęcia z naszywania na oczy z filcu "tęczówek" z brązowej bawełny, ale robi się to analogicznie do naszywania reszty aplikacji.
Przyszywamy również szkyrzydła do korpusu z bawełny, ja zrobiłam to tak jak aplikację:


Zewnętrznych boków skrzydeł nie przyszywałam, zrobię to zszywając całość :)

Krok 3.
Teraz układamy prawymi stronami do środka ,przedni korpus z bawełny z naszytymi aplikacjami oraz tył w całości wycięty z minky, szpilkujemy i zeszywamy zostawiając u góry otwór ok 5 cm aby wywrócić wszystko na prawą stronę i wypchać:


Krok 4.
Wypychamy sowę, najlepiej kulką silikonową. pamiętajcie, aby nie żałować kulki, aby poduszka/maskotka była dobrze napchana i nie straciła kształtu:

Otwór zaszywamy ściegiem ręcznym, krytym, pokazywałam jak to zrobić pod koniec posta TUTAJ


Zabawka gotowa, prezentuje się tak:



I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie te okropnie krzywo naszyte oczy...Następnym razem obiecuję się poprawić :)




How to sew pillow, owl pillow, owl mascot, how to sew owl pillow, how to sew owl mascot, diy pillow, diy owl, diy owl pillow, diy owl mascot, owl pillow tutorial, owl mascot tutorial







4 komentarze:

  1. bardzo ciekawa maskotka. Dla mniej zaawansowanych polecam portal http://przepisnaszycie.pl/ można znaleźć tam sporo ciekawych informacji o szyciu, poradników itd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, znam ten portal i ich dziwne konkursy :/ nie jestem mniej zaawansowana😊 maskotka szyta była dawno temu😉 jako jedna z pierwszych😂 Nie zgodzę się także iż w Państwa portalu jest wiele ciekawych poradników 😌 niestety wieje tam nudą 😒 a poradniki nie są zbyt ciekawe i niestety dodawane często przez osoby nie mające pojęcia o robieniu tutoriali, także u mnie darmowej reklamy Państwo sobie nie zrobią, bo nie polecam Waszego portalu- zakamuflowana reklama łucznika 😒😒😒

      Usuń
  2. Witam! :) mam pytanie, jak i kiedy doszyc lapki pomaranczowe? zaczynam przygode z szyciem i za bardzo nie wiem jak i kiedy je przyszyc? :) spodziewam sie synka i chce mu uszyc to cudo :) Pozdrawiam i bardzo prosze o odpowiedz! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A mnie się podoba pomysł ,bo jest nieskomplikowany a resztę modyfikuje sama dziękuję

    OdpowiedzUsuń