3 kwietnia 2016

WIOSENNA LEKKA CZAPKA W 30 MINUT...




Wiosna w pełni....Szyję i szyję ale i tak nie nadążam ze zmiana garderoby dziecka na lżejszą. Postanowiłam więc uszyć małemu kilka lekkich jednowarstwowych czapeczek na ciepłe dni. Jak zrobić to szybko i jak prosto, łatwo i przyjemnie wykończyć taką czapkę postaram się pokazać w tym tutorialu...

Wiadomo, do uszycia takich lekkich czapeczek potrzeba  kawałek jakiejś dresówki, najlepiej pętelki, jerseyu ( albo interlocka - to rodzaj jerseyu) , dzianiny t-shirt lub innej lekkiej dzianiny, jakiejś noszonej na  co dzień czapki do odrysowania formy, ewentualnie szablonu na takową czapkę znalezionego gdzieś w internecie, ja posiadam TAKI SZABLON
Nie są to czapki typu "smerfetka" albo "beanie" bo nie lubię takich eksperymentów.


Ja swoją czapkę odrysowałam od takiej wcześniej uszytej dziecku, ale z szablonu, do którego link podałam korzystałam już wiele razy (jeśli koniecznie chcecie smerfetkę przedłużcie ten szablon lub obrys czapki po prostu).

PIERWSZA CZAPKA
Ta w minionki...to po prostu szablon odrysowany dwa razy, zeszyty i podwinięty na raz, z użyciem wspaniałego wynalazku jakim jest PODWÓJNA IGŁA (rozstaw 4 mm). 
Tak to wygląda z prawej strony:
A tak po lewej (podwójna igła na lewej stronie szyje zygzak, a na prawej dwa ściegi proste, ścieg szyty tą igłą jest elastyczny):
Czapkę szyje się dosłownie niecałe pół godzinki albo i mniej a tak wygląda gotowa:





DRUGA CZAPKA
Ta czapka to trochę taka wariacja na temat pierwszej, z reguły widziałam takie u niemowlaków, ale wyglądają świetnie, więc dlaczego nie uszyć takiej starszakowi? Jest to także czapka uszyta z dzianiny za...2,99 a mówiąc prościej z chusty damskiej kupionej na wyprzedaży...
 Odrysowałam uszytą wcześniej czapkę w minionki na lewej stronie materiału i przedłużyłam środek w górę w taki sposób:
Wycięlam dwa takie elementy:
Spięłam szpilkami i przeszyła ściegiem owerlokowym:

Po wywróceniu na prawą stronę wycięłam pasek materiału (szerokość zależna od Waszej inwencji) który musi być krótszy o minimum 1 - 1,5 cm od czapki


złożyłam go na pół z lewej stronie, zeszyłam, odwróciłam i złożyłam jeszcze raz na pół robiąc taki ściągacz:

Przypięłam go do czapki i przyszyłam jak każdy ściągacz. Szczegółowo pokazywałam wszywanie ściągacza w TYM POŚCIE
I tyle...czapka gotowa...zawiązałam jeszcze górę na supełek i tak wygląda  skończona...



A tak prezentują się obydwie czapki:









baby hat, baby hat pattern, baby hat sewing pattern, baby hat free pattern, baby hat free sewing pattern, baby knot hat tutorial, knot hat pattern, knot hat diy, baby hat diy





 

3 komentarze:

  1. Dziękuję za tutorial - bardzo mi się przyda bo właśnie nie wiedziałam jak wykończyć na dole czapeczkę dla synka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego postanowiłam go zrobić 😊 widziałam mnóstwo zapytań o wykańczanie pojedynczych wiosennych czapek. Cieszę się że się sprzyda😊

      Usuń
  2. Tworzy Pani cudeńka i najbardziej podoba mi się, że wszystko jest tak super dokładnie opisane. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń