3 maja 2016

OGRODNICZKI DRESOWE + WYKROJE


Ogrodniczki (nie) całkiem klasyczne...Dlaczego tak? Klasyczne ogrodniczki zawsze kojarzyły mi się z Jeansem, tylko i wyłącznie... Wymawiając to słowo zawsze widziałam oczami wyobraźni właśnie jeansowe spodenki...Postanowiłam jednak zmodyfikować moje ogrodniczki i zmienić materiał z którego je uszyłam , ponieważ jestem zagorzałą przeciwniczką używania jeansu dla malutkich dzieci i zawsze będę twierdzić, ze dzieciakom wygodniej jest w dzianinach...stąd moje spodnie uszyte są z dresówki...
Do uszycia dresowych/jeansowych (jeśli jednak wygra u was klasyka gatunku) ogrodniczek będziecie potrzebować:
- materiał - u mnie dresówka drapana około 60 cm (zostaje jeszcze spokojnie na coś), dresówka pętelka na kieszonki i jedną stronę szelek kawałek około 50X50 cm, jersey na podszewkę
- guziki, ja dałam sztuk 4, potem doszyłam jeszcze dwa
- lamówka bawełniana lub elastyczna, kawałek mniej więcej długości 15 cm
- opcjonalnie kawałek ściągacza na nogawki (moje ogrodniczki na końcu dorobiły się jednak ściągaczy w nogawkach)
- przybory krawieckie
- maszyna do szycia
- no i oczywiście wykrój - korzystałam z tego wykroju dostępnego w trzech rozmiarach... 62-80-98 DARMOWY WYKRÓJ/FREE PATTERN
a tutaj znalazłam inny wykrój( inaczej się też szyje) w rozmiarze na około 2 lata...DARMOWY WYKRÓJ/FREE PATTERN


Krok 1. Wykrój i krojenie elementów:

Wydrukowałam, złożyłam i wycięłam wykrój w odpowiednim rozmiarze...
Na temat kwadratu kontrolnego pisałam już w tym poście KLIK






Poszczególne części wykroju:



WYKRÓJ NIE ZAWIERA ZAPASU NA SZWY !
Po odrysowaniu wycięłam wszystkie elementy wykroju dodając zapas w ilościach:
2 x przód z dresówki drapanej
2 x tył z dresówki drapanej
2x góra tył - 1x z dresówki drapanej i 1x z jerseyu (wykrój zawiera pół góry odrysowujemy na złożonym materiale)
2x góra przód identycznie jak z górą tył
4x szelka - 2x  z dresówki pętelki, 2x z drapanej
4x worek kieszeni - po 2x obydwa elementy
4x kieszeń tył - 2x z dresówki drapanej, 2x z jerseyu
2x kieszeń przód - 1x z dresówki drapanej, 1x z jerseyu
4x pas, którego nie ma na zdjęciu powyżej - 2x z dresówki drapanej, 2x z jerseyu:
 Na zdjęciu powyżej widoczne są dwie połowy pasa (tył/przód)- wycinamy je na złożonym materiale po jednej sztuce !
Na zdjęciu widać szelkę i dodany zapas na szew:





Materiał złożony na pół





Krok 2. Zeszycie wybranych elementów z podszewką i połączenie w całość:

 Elementy które będą z podszewką...czyli: tył góra, przód góra, kieszonka przód, kieszenie tył, szelki. Zszywamy wierzch i podszewkę razem.

Tył góra - układamy materiały przodami do środka, zszywamy dresówkę drapaną i jersey w miejscach oznaczonych liniami:

tu była zeszyta też góra i musiałam ją potem pruć :/

Szelki - układamy materiały przodami do środka, zszywamy dresówkę pętelkę i drapaną w miejscach oznaczonych, wywijamy na prawą stronę, stębnujemy przy brzegu tak samo jak zszywaliśmy na lewej stronie zostawiając dół szelki niezeszyty:




Mając szelki i górę (tył) gotowe, wszyłam w górę szelki układając je na krzyż w taki sposób:



Szelki oczywiście ułożyłam tak, aby ich końcówki wychodziły poza linię zszycia:

Końcówki muszą wystawać poza linię zszycia, czego tutaj nie widać dobrze

Po zeszyciu obcięłam wystające części
Po przeszyciu szelek i góry dwa razy (żeby trzymało mocno) wywróciłam wszystko na prawą stronę i przestębnowałam całość:


Kieszonka przód, kieszenie tył - układamy materiały prawymi stronami do środka, zszywamy na lewej stronie zostawiając kawałek niezszyty na wywinięcie na prawą stronę, zaszyjemy go później przyszywając kieszeń w odpowiednie miejsce:




Ja przeszyłam wszystkie trzy naszywane kieszonki u góry podwójną igłą:

Przód góra - zanim zeszyłam ze sobą warstwę wierzchnią i podszewkę naszyłam na wierzchni materiał(dresówka drapana) kieszonkę przednią, wszystkie kieszonki przyszywałam do ogrodniczek podwójną igłą:


Ułożyłam materiały przodem do środka i przeszyłam w tych miejscach na lewej stronie.,Obróciłam na prawą stronę również przestębnowałam:


Kieszonki tylne naszyłam chwilę później...

Krok 3. Przyszywanie kieszeni z przodu i z tyłu spodenek:

 Zeszyłam "w kroku" obie części tylnych nogawek ogrodniczek:


 Ułożyłam na zeszytym tyle spodenek kieszenie w odpowiednim, wybranym przeze mnie miejscu, przypięłam szpilkami i przyszyłam podwójną igłą:





Dodaj napis
Teraz przyszedł czas na przednie kieszenie spodni. Na niezeszytych jeszcze ze sobą przednich nogawkach prawymi stronami do góry ułożyłam wycięte worki kieszeni prawymi stronami w dól i przeszyłam na szerokość stopki:





Ponacinałam nożyczkami na łuku w ten sposób:
I odwróciłam przyszyty worek kieszeni tak aby był na lewej stronie nogawki:

Przypięłam i przeszyłam na szerokość stopki na prawej stronie nogawki spodni:





Ułożyłam nogawki lewą stroną do mnie (czyli do góry), położyłam drugą, nie wyciętą, część worka kieszeni na tej już przyszytej i przestębnowanej prawą stroną do prawej przypięłam i przeszyłam:













Krok 4. Udawany rozporek:
Mając przyszyte przednie kieszenie ogrodniczek przypięłam obydwie nogawki prawymi stronami do środka i przeszylam w taki sposób:


Tutaj wyszedł mój udawany rozporek:

Przypinamy go szpilkami "kładąc na jednym boku":

Przyszywamy na prawej stronie w taki sposób, aby szwy przypominały prawdziwy rozporek, ja przeszyłam po dwa szwy koło siebie:

Ja przeszyłam jeszcze oprócz dwóch szwów ten jeden prosty, ale bez niego też się obejdzie ...


Krok 5. Pas łączący górę ogrodniczek z nogawkami i górna część spodenek:

 Aby wszyć pas, górę ogrodniczek i zamaskować dodatkowo szwy z lewej strony wycięłam pas i podszewkę. Ułożyłam na zeszytych nogawkach spodni (tak samo postępujemy z tyłem i przodem) pas wierzchni prawą stroną do prawej strony wierzchu spodni:
Podszewkę prawą stroną do lewej strony spodni:
Przeszyłam:






A tutaj przód:





Przestębnowałam wszyty pas na prawej stronie w obydwu częściach ogrodniczek:




Teraz ułożyłam górę tyłu i  górę przodu (ODPOWIEDNIO wiadomo przód do przednich nogawek, tył do tylnych) w taki sposób, żeby wchodziła między niezaszytą jeszcze górę pasa, zawinęłam do środka na około półtorej centymetra wierzchni pas i podszewkę, przypięłam wszystko dobrze szpilkami i przeszyłam:








 Z prawej strony ogrodniczek podobnie jak z dołem pasa przestębnowałam. I tak wyglądaja obie gotowe do połączenia części ogrodniczek:


 Krok 6. Zeszycie ogrodniczek razem i wykończenia:
Najpierw zeszyłam sobie spodnie już w całość. Ułożyłam przód i tył prawymi stronami do środka, przypięłam i przeszyłam najpierw boki potem w kroku:



Dól nogawek zawinęłam na raz składając na linii którą przeniosłam z wykroju:

 Przeszyłam podwójną igłą i wciągnęłam gumę szeroką na około 1,5 cm, zaszyłam otwór:


Potem odmierzyłam i zrobiłam dziurki na guziki używając do tego odpowiedniej stopki i programu do półautomatycznego (taki jest w mojej maszynie) do obszywania dziurek. Dziurki powstaływ przedniej górnej części części spodenek:








A na szelkach przyszyłam po dwa guziki na każdej w równych, odmierzonych odstępach (potem mierząc ogrodniczki synowi dodałam po jeszcze jednym guziku). Do przyszycia guzików użyłam dedykowanej tej czynności stopki, i z nią robi się to naprawdę błyskawicznie.

Ostatecznym "szlifem" było dla mnie schowanie miejsca w którym łączą się pas przedniej i tylnej części spodni, bo taki gruby szew brzydko według mnie wyglądał, tym bardziej, że byłby widoczny...Zrobiłam to w prosty sposób przyszywając zawinięte do wewnątrz kawałki lamówki bawełnianej, którą dobrałam odpowiednio do motywu przewodniego spodenek, czyli do gwiazdek widocznych w kilku miejscach:






I tym oto akcentem skończyłam moje ogrodniczki...a właściwie ogrodniczki mojego synka...
A oto efekty mojej pracy:
















A tak wygląda w spodniach mój syn:









dungarees free sewing pattern,overalls free sewing pattern, dungarees free pattern, overalls free pattern, dungarees tutorial, overalls tutorial, dungarees diy, overalls diy, baby dungarees, baby overalls

23 komentarze:

  1. Wspaniałe ogrodniczki, Twój Synuś wygląda w nich świetnie:-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo 😊 tak nam się spodobały że będziemy je szyć jeszcze w letniej wersji😊

      Usuń
  2. Witam serdecznie,
    Nazywam się Klaudia. Serdecznie zapraszam Cię do dołączenia do nowego serwisu Platforma Kreatywna http://platformakreatywna.com/, gdzie zrzeszamy wszystkie kreatywne strony. Swoim klubowiczom oferujemy zniżki na produkty, informacje o wydarzeniach, spotkania oraz darmowe pliki do pobrania. Serdecznie zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogrodniczki z dresówki wyszły Ci super :). Maluch wygląda uroczo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki...chyba ja jestem z nich najbardziej zadowolona z naszej dwójki 😉 no ale na pewno są wygodne...

      Usuń
  4. Ogrodniczki rewelacyjne :) super te wstawki wyglądają. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) bardzo cieszą takie komentarze :D

      Usuń
  5. Świetny efekt końcowy i rewelacyjny opis wykonania! Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowo :) starałam się aby opis był przejrzysty i czytelny..ja nie miałam się czym posiłkować przy szyciu, więc wszystko robiłam "na czuja" ...ameryki nie odkryłam, ale może komuś pomogę w uszyciu własnych ogrodniczek :D

      Usuń
  6. Super spodenki. szukałam wykroju na ogrodniczki i już go mam! Dzięki za tutorial!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też długo szukałam odpowiedniego wykroju, miałam już wydrukowany inny, ale nie wiem dlaczego coś mi w nim nie pasowało i w końcu w jednej z grup na FB ktoś dodał link do tej strony z wykrojami, od razu kiedy zobaczyłam te ogrodniczki wiedziałam, że to jest to :) szyje się je świetnie, są proste no i wyglądają naprawdę fajnie :D

      Usuń
  7. Świetne spodenki! Model przeuroczy i na pewno mu wygodnie :) No i fajny tutorial, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) obserwuję go, kiedy chodzi w tych spodenkach 9bardzo często) i wiem, że na pewno są wygodne :)

      Usuń
  8. Ogrodniczki rewelacyjne, może uda mi się kiedyś skorzystać z tego tutorialu :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szycie ubranek dla małych dzieci jest chyba najwdzięczniejszym zajęciem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak 😊 uwielbiam wymyślać co uszyje dla syna😉

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu...Twoja opinia bardzo się dla mnie liczy :D

      Usuń
  11. Piękne, chyba się skuszę i uszyje dla mojego łobuza ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Efekt pracy przeszedł moje oczekiwania, są wygodne i super się prezentują więc polecam😉

      Usuń
  12. Super ogrodniczki i świetnie wykonany turtial:)

    OdpowiedzUsuń