22 czerwca 2016

SPODENKI Z KIESZENIAMI W SZWIE...


Obiecuję, że to już ostatni (na razie) post o krótkich spodniach, szortach, spodenkach ...zwał jak zwał ...
Chciałam tylko jeszcze pokazać jak uszyć spodnie z wpuszczanymi w szew kieszeniami, a że okazja ku temu nadarzyła się przy szyciu krótkich spodni dla bratanka powstał ten post :)

Tradycyjnie do uszycia spodenek potrzebujemy:
-dziania - ilość zależy od rozmiaru, ja szyłam z dresówki pętelki ale jersey, interlock albo bawełna 100% też będą dobre
- opcjonalnie kawałek dzianiny w innym kolorze, jeśli chcemy aby kieszenie się wyróżniły kolorem
- guma około 2 - 2,5 cm
- podwójna igła - można pominąć i podwinąć ściegiem prostym
- wykrój- u mnie kolejny raz tzw. "wykrój bazowy" stąd KLIK

Krok 1.
Kieszeń wpuszczana .
Na początek skonstruowałam sobie worek mojej wpuszczanej kieszeni przykładając kawałek dzianiny do przodu spodenek i po prostu rysując. Worek kieszeni wpuszczanej powinien mieć mniej więcej taki kształt:



Gotowy worek kieszeni wycięłam w lustrzanym odbiciu 4 razy.
Wykroiłam także spodenki:

Krok 2.
Zeszycie całości.
Najpierw zeszyłam ze sobą obydwie części przodu oraz tyłu spodenek:

 Na prawej stronie zeszytego przodu ułożyłam prawą stroną w dół po jednym worku kieszeni z każdej strony prostym bokiem do krawędzi spodenek, analogicznie zrobiłam z tyłem spodenek, przypięłam worki kieszeni szpilkami i przeszyłam w zaznaczonym miejscu ściegiem prostym/owerlokowym:






Mając kieszenie przyszyte do obydwu części spodenek mogłam przystąpić do zeszywania całości. Przypięłam spodenki prawymi stronami do środka w zaznaczonych linią miejscach i przeszyłam:

Następnie spięłam i przeszyłam całość w kroku:
Na prawej stronie w tej chwili kieszonki wyglądały w taki sposób:

Teraz przeszyłam jeszcze kieszonki od góry szwem na około 3 cm długości, uważając aby przed szyciem szwy były równo ułożone:

Szwy mają być równo łożone i stykać się ze sobą przed zeszyciem







Krok 3.
Tunel na gumkę i podłożenie nogawek.
Zostało mi wykończenie spodenek, w pasie wszyłam tunel na gumkę, zrobiłam go z dwóch zeszytych na krótszych bokach prostokątów:



Kieszenie u góry przypięłam szpilką do spodenek( w zaznaczonych miejscach) aby przy wszywaniu tunelu na gumkę złapać je równo:




Wszywanie ściągacza/tunelu (zasada jest ta sama) opisywałam już TUTAJ wcześniej więc nie będę się powtarzać. Zrobiłam jednak, jak zawsze, zdjęcia więc możecie obejrzeć cały proces. Po wszyciu wciągnęłam w tunel odmierzoną z małym zapasem gumkę (moja metoda) i zaszyłam pozostawiony na gumkę otwór:








Na koniec podłożyłam nogawki spodenek podwijając je na raz w zaznaczonym na wykroju punkcie i przeszyłam podwójną igłą:

Spodenki są naprawdę proste a ich uszycie zajmuje niewiele więcej czasu niż uszycie takich bez kieszonek. Tradycyjnie efekty mojej może godzinnej pracy:















baby shorts, shorts free pattern, free pattern, shorts free sewiing pattern, toddler shorts, shorts tutorial

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz