5 sierpnia 2016

Z SERII DOBRYCH RAD...WSZYWANIE GUMKI W PASIE...



To pierwszy taki instruktaż na blogu... Już kilkanaście (jeśli nie więcej) razy byłam pytana jak wszyć gumkę w sposób, który za chwilę przedstawię. Takie wszycie gumy ma przynajmniej dwie niezaprzeczalne zalety : po pierwsze fajny (przynajmniej dla mnie) efekt wizualny, po drugie gumka się nie przesunie i nie przekręci w tunelu, co często niestety nam zdarzało.
 Ja do takiego wszywania używam gumy szerokiej na minimum 2,5 cm, zawsze kupuję grubą (u mnie taka gruba i sztywna jest w dwóch wersjach czarnej oraz białej):

Po uszyciu spodni trzeba wszyć tunel na gumę. Jeśli ma ona 2,5 cm tunel wycinam szeroki na 3,5 cm (moja zasada to dodawanie 1 cm):
Wiadomo, zostawiam otwór na wciągnięcie w tunel gumy:

Kiedy guma jest już na swoim miejscu i otwór jest zaszyty układam spodnie tak, aby zacząć szycie od szwu z tyłu spodenek:

Kiedy zaczynam szyć materiał na tunelu jest on zmarszczony (co widać na zdjęciach) więc naciągam gumę przed stopką maszyny, tak, aby usunąć wszystkie marszczenia materiału, robię tak odcinkami:






Ustawiam maszynę na najszerszy ścieg prosty (pokrętło na 4). Po przeszyciu rygluję ścieg i zaczynam kolejne przeszycie na szerokość stopki:

Tutaj akurat zrobiłam dwa przeszycia ale zwykle robię trzy, jeśli guma jest jeszcze szersza wiadomo, że przeszyć będzie więcej:
Na tym zdjęciu widać już efekt mojej pracy w postaci marszczenia się przeszytej gumy. Mój tunel był ze ściągacza gładkiego i efekt nie jest bardzo widoczny, najlepiej wychodzi to jeśli tunel jest zrobiony z dzianiny z której szyjemy spodnie ,tak jak tutaj (jersey 100% bawełny):


No...i to by było na tyle :D

8 komentarzy:

  1. Super to wygląda, będę próbować ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I koniecznie się pochwal efektem😉

      Usuń
  2. A czy gumke szyjesz sxiegiem prostym nieelastycznym ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przy gumce można użyć ściegu prostego. Ja szyję dłuższym, a właściwie maksymalnym dla mojej maszyny (pokrętło na 4)

      Usuń
  3. Jeśli chodzi o długość gumki jest taka jak obwód pasa czy krótsze? I W którym momencie zszywasz gumkę?

    OdpowiedzUsuń
  4. Gumka musi być krótsza żeby wyszły właśnie te marszczenia. Najpierw wciągam i zszywam gumkę, zaszywam otwór i dopiero mogę zacząć ją marszczyć jak pokazałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurcze tego szukałam �� super instrukcja - juz ląduje do drukarki co by była zawsze pod ręką

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna instrukacja. Zastanawiam się jednak, czy nie puszczają szwy przy naciągnięciu, w celu założenia spodenek?

    OdpowiedzUsuń