4 października 2016

ETUI NA PIELUCHY I INNE DROBIAZGI


To trzecie lub czwarte etui które uszyłam i chyba najbardziej mi pasuje. Nie jest już tak proste jak wcześniejsze (tylko z dwoma kieszonkami), dodałam tutaj także parciany pasek służący do wieszania etui czy to na wózku czy w innych miejscach, mokre chusteczki są w zamkniętej kieszeni a ogólnie kieszonek jest 5. Ja lubię takie gadżety a Wy?


Aby uszyć to etui potrzebujemy:
*kawałek materiału, może być praktycznie każdy, ja wzięłam ortalion bo łatwiej się go czyści niż np. bawełnę, jest mocny i w jakimś stopniu wodoszczelny - wymiary to 27x37 cm (uwzględniają one juz zapasy na szwy)
*zamek (dowolny, długość pomiędzy 20-25 cm)
*pasek parciany oraz klamerka - jeśli oczywiście chcecie taki uchwyt
*kawałek lamówki (ok 60 cm) do obszycia kieszonek
*rzep/napy/zatrzaski
*jeśli jak ja chcecie również pikować materiał samodzielnie potrzebujecie jeszcze owaty, moja była grubości 150 
*akcesoria krawieckie
*maszyna do szycia



Pikowanie -  jeśli wybraliście taka opcję
Zaczynamy od wycięcia dwóch prostokątów o podanych wymiarach:


Układamy jeden na troszkę większym kawałku owaty i dobrze spinamy szpilkami lub klipsami (pikujemy TYLKO jeden prostokąt, bo drugi posłuży nam za podszewkę do etui) :



Zakładamy prowadnik krawędziowy, o tym gdzie go założyć pisałam już TUTAJ
I zaczynamy pikowanie.Prowadnik pozwala nam na pikowanie bez uprzedniego rysowania na materiale jakichkolwiek linii pomocniczych. Ja pikowałam w kratkę, a raczej w romby. Ścieg do pikowania ustawiamy na długi, u mnie była to "czwórka":










Po przepikowaniu materiału pora na wszycie zamka do jednej z kieszonek . Pamiętamy też, że kieszonka to prostokąt o wymiarach: długość 27 czyli tak jak etui, szerokość - mniej niż połowa szerokości etui według upodobań. Ja podam moje wymiary:
Zamek wszyjemy robiąc taki otwór i podwijając rozcięte części pod spód (rozcinamy wzdłuż żółtych oznaczeń). Po czym podkładamy zamek, przypinamy go szpilkami i przeszywamy naokoło otworu. Jeśli materiał jest cienki możemy podkleić go wcześniej przed rozcięciem od spodu flizeliną (ja jej nie miałam i nie wyszło idealnie):







Wycinamy również dwie kieszenie (moje są dłuższe niż te z rysunku, co zobaczycie później, ale powinny mieć wymiary podane poniżej) , które przyszyjemy po drugiej stronie jedna na drugiej i obszywamy jeden z dłuższych boków lamówką (lub po prostu podwijamy i przeszywamy - wtedy trzeba dodać do podanego wymiaru około 2 cm):



Obszyte kieszonki układamy mniejsza na większej, spinamy i przyszywamy do siebie w dwóch punktach:


A to wszystkie części etui:

Odmierzamy sobie kawałek parcianego paska, długość zależy tutaj od indywidualnych upodobań:

Teraz przyszyjemy jedną z kieszeni, ta zapinana na zamek , układamy ją na podszewce etui lewą stroną do prawej strony podszewki , podwijamy pod spód około jeden centymetr kieszonki i przypinamy szpilkami (tylko od środka etui):


Przyszywamy ściegiem prostym:

  układamy druga podwójną kieszonkę, oraz parciany sznurek (przypalamy końcówki aby się nie strzępiły) , wszystko dokładnie w taki sposób jak jest pokazane na zdjęciu:

Robimy zapięcie do etui, wymiary jakie komu pasują. Wycinamy prostokąt, składamy na pół i zszywamy jeden krótszy i dłuższy bok na lewej stronie:


Obracamy na prawą:

szew chowamy od spodu na środku i stębnujemy:
zapięcie układamy z pozostałymi elementami na podszewce:


Kiedy wszystkie części są już ułożone przykrywamy podszewkę przepikowana częścią etui prawa stroną do wewnątrz i spinamy szpilkami/klipsami:

Zszywamy naokoło ściegiem prostym zostawiając otwór na odwrócenie etui na prawą stronę:


Obcinamy zapasy i wystające części. Odwracamy etui na prawą stronę:


Do zapięcia i jednej z części etui części etui doszywamy rzep (szyjąc na etui trzeba odsunąć kieszonkę, aby jej nie doszyć razem z rzepem):



 Do widocznych na zdjęciu powyżej dwóch części parcianego sznurka doszywamy plastikowe klamerki:

Gotowe ! Etui jest już skończone :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz