4 października 2016

ŚCIĄGACZ...JAK PRZYSZYĆ GO DWUSTRONNIE DO RĘKAWA...



Tym razem tutorial będzie "z serii dobrych rad" . Pokaże Wam jak wszyć ściągacz do rękawa w kurtce lub bluzie dwustronnej. Wbrew pozorom jest to naprawdę proste, trzeba tylko pamiętać o kilku zasadach...


Jak wiadomo kurtki i bluzy dwustronne składają się z dwóch warstw materiału, dzisiaj wszyjemy w rękawy ściagacz w taki sposób, aby nie było widać szwów ani na prawej ani na lewej/drugiej stronie ubrania.
Niestety zdjęcia nie są najlepszej jakości, ale postaram się to w najbliższym czasie poprawić (jedne fotki dostałam od dobrej duszy, drugie będą moje  z szycia kurtki) .

Przygotowujemy odpowiedniej długości ściągacz, zszywamyi i zostawiamy go na lewej stronie:

Szyjąc kurtkę lub bluzę dwustronną lub na podszewce zwykle nie robię ściągacza (nie przepadam) więc żeby wszyć ściągacz zostawiam sobie cały dół niezszyty/można całą operację również wykonać przez otwór zostawiony na wywinięcie kurtki:



 Drugą opcją, jeśli macie na dole ściągacz jest pozostawienie w szwie łączącym kaptur z bluzą otworu na wyciągnięcie rękawów (reszta tak samo jak z niezszytym dołem -  potem zeszywamy otwór ręcznie):

Trzecia opcja to przewrócenie całej bluzy na lewą stronę a nie wyciąganie rękawów. Mi jednak najbardziej pasuje ta opcja którą szerzej tutaj opisuję.

Przez pozostawiony otwór (u mnie raczej cały niezszyty dół) wciągamy rękawy do środka i wyciągamy dołem:




Rękawy muszą być ułożone tak aby szwy się stykały:





Teraz przykładamy ściągacz, również szwem do góry i on również ma się zgrać ze szwami rękawów:

 Spinamy ze sobą brzegi ściągacza oraz rękawów, pamiętając o szwie i o tym aby prawe strony i ściągacza i rękawa stykały się w środku. Zasada styczności szwów jest bardzo ważna ponieważ jeśli zszyjemy rękaw i ściągacz byle jak będzie się on przekręcał:




Zszywamy jeden i drugi rękaw ze ściągaczem:



Teraz wkładamy rękaw w rękaw i wypychamy na zewnątrz bluzy...no i to by było na tyle jeśli chodzi o wszywanie w taki sposób ściągacza, tak naprawdę teraz właśnie przekonaliście się jakie to naprawdę jest proste. 

Jednak w razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań piszcie do mnie na maila, znajdziecie mnie również na FB, bo zdaję sobie sprawę iż fotki nie są powalającej jakości, ciężko uchwycić czerń wieczorem aparatem w telefonie:




A cała bluza wygląda tak:



3 komentarze:

  1. Mega czytelnie i zrozumiale.. dzięki wielkie :D właśnie mam w głowie uszycie takiej bluzy więc skorzystam z tego tutka :D super super super! Uratowałaś mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja! Dziękuję!
    A dół potem zszywam ręcznie, czy na maszynie (np. jak komin)? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dół zszyłam odwracając bluzę na lewą stronę, maszynowo, zostawiłam tylko niewielki otwór żeby móc ją obrócić na prawą stronę 😊. Potem otwór zszyłam właśnie ręcznie ściegiem krytym a na końcu 2,5 od brzegu przeszyłam sciegiem,prostym żeby zrobić tunel na sznurek(wcześniej oczywiście zrobiłam na dole w odpowiednio odmierzonym miejscu otworki na sznurek).

      Usuń