25 grudnia 2016

DRESOWA SPÓDNICZKA





Dzisiaj zajmiemy się czymś szybkim i prostym dla dziewczynki . Dresowa spódniczka z prostokątów jest chyba najszybsza rzeczą jaką można uszyć dziecku. zapraszam was do lektury...






Potrzebujemy:
* kawałek dresówki - pętelki, drapanej -  wedle uznania, moja to cudowny print od DRESÓWKA.PL
* ściągacz - gładki lub proążkowany
* sznurek bawełniany
* podwójna igła - jeśli chcemy estetycznie wykończyć dół
* akcesoria krawieckie

Zaczynamy od wycięcia odpowiednich dwóch prostokątów. Kierujemy się zasadą , że cała spódniczka to obwód bioder plus 10-15 cm, więc jeden prostokąt to połowa z tego wyliczenia plus zapas na szew - brzmi strasznie, już wyjaśniam... Jeśli dziecko/osoba dorosła ma obwód bioder przykładowo 50 cm dodajemy do tego 10 cm , razem uzyskując 60 cm - prostokąty mamy mieć zatem dwa, każdy ma mieć długość 30 cm+0,7/1cm zapasu.
Długość spódnicy jest sprawą indywidualną, ja po prostu zmierzyłam dziecko.

Teraz przygotowujemy ściągacz, aby można było wciągnąć sznurek albo nabijamy oczka , albo robimy dziurki i obszywamy, albo robimy jedną dziurkę sposobem wyjaśnionym TUTAJ.
Ja wybrałam sposób ostatni.


Następnie zszywamy prostokąty tworzące spócniczkę


Spinamy ściągacz z zszytą spódnicą i przyszywamy  (ja ściągacz wcześniej obrzuciłam - nie miałam jeszcze owerloka) . Zszywając zostawiamy z tyłu otwór przez który wciągniemy gumkę (przez otwór na sznurek niestety nie wejdzie)
Odmierzamy gumkę odpowiedniej długości i wsuwamy ją do ściągacza, Zszywamy gumkę w taki sposób, potem zszywamy pozostawiony otówr

Ja przestębnowałam górę przy samym ściągaczu, ale nie jest to konieczne
 Kolejną czynnością było obrzucenie zygzakiem dolnego brzegu spódniczki

Ostatni krok to odmierzenie i zaznaczenie odpowiedniej długości do podwinięcia spódnicy- zrobiłam to na lewej stronie, potem podwinęłam zaznaczoną ilość materiału, spięłam i przeszyłam po prawej stronie podwójną igłą, dla estetycznego efektu. Więcej o szyciu podwójną igłą dowiecie się w tym poście na końcu KLIK


Kropka nad "i" to wciągnięcie sznurka i wyprasowanie spódnicy....Gotowe...Proste prawda?



Efekty końcowe...


5 komentarzy:

  1. Super! Bardzo mi się podoba;) Podziwiam zdolności;)
    Pozdrawiam!;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna spódniczka :) Mam jednak pytanie może nieco laickie ;) Jakiej długości musi być ściągacz? Tyle co obwód spódnicy czy mniejszy ?
    Aha i jakiej szerokości? Mniej więcej tyle co gumka? (moja guma ma 2.2 cm)? Dziękuję z góry za odpowiedź :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ściągacz powinien być trochę mniejszy niż obwód, ale nie,dużo, proponuję odjąć około 2-2,5 cm od obwodu spódnicy. Co do szerokości, to najlepiej ciut szerszy niż gumka (jeśli gumka ma 2,2 to pamiętając o,zapasie na szew najlepiej żeby miał około 3 cm szerokości po złożeniu (odejdzie na wszycie około 0,5-0,7 cm) rozłożony więc powinien mieć 6cm

      Usuń
  3. Tak się zastanawiam czym różniłaby się spódnica szyta z dwóch mniejszych prostokątów od takiej szytej z jednego większego?

    OdpowiedzUsuń