10 lutego 2017

CZAPKA BEANIE Z DASZKIEM ... WIOSENNE KLIMATY...



Nie od dziś wiadomo że o tej porze trzeba zacząć powoli szykować wiosenną garderobę ;)
Czapki to jest to co uwielbiam najbardziej.Niepowtarzalna czapka zawsze dopełnia stylizację.
Już jesienią szyłam pierwszą czapkę BEANIE z daszkiem. Sprawdziła się świetnie więc pora na wiosenne egzemplarze.
Potrzebne rzeczy:
* dresówka pętelka, jersey bo czapka jest z dwóch warstw materiału
* flizelina (najlepiej grubsza)
* czapka do odrysowania formy lub gotowy szablon, który znajdziecie na przykład TUTAJ
* akcesoria krawieckie i maszyna do szycia/opcjonalnie overlock

Pierwszy krok to wycięcie formy, ja odrysowałam od pasującej czapki dziecka, tylko przedłużyłam, żeby uzyskać efekt "fasolki" (beanie właśnie).

Następnie narysowałam sobie daszek  (to już każdy sobie zrobi wedle uznania, trzeba sobie dobrać długość i szerokość) i wycięłam go 2 razy z materiału wierzchniego czyli tutaj dresówki pętelki i naprasowałam na lewą stronę obu części daszka po dwie warstwy flizeliny żeby był on odpowiednio sztywny po wszyciu


Złożyłam obie części prawymi stronami do środka i zszyłam po łuku (prosty odcinek zostawiłam niezszyty), nacięłam w miejscach widocznych na zdjęciu. Odwróciłam na prawą stronę, spięłam i przestębnowałam dwoma szwami

 Teraz wycięłam części czapki. Ja szyję czapkę z dwóch części zszytych naokoło więc wycięłam 2x część wierzchnią i 2x podszewkę :) Zszyłam nacięcia u góry (są po to żeby czapka miała lepszą formę) następnie zszyłam ze sobą części wierzchniej i części spodniej czapki i otrzymałam dwie czapki (jedna z dresówki - wierzch , druga z jerseyu - podszewka)


Pozostaje nam połączyć obie czapki z daszkiem pomiędzy nimi.
Wsuwamy jedną czapkę w drugą prawymi stronami do środka (więc jedna jest obrócona na lewą stronę, nieistotne która) spinamy boki żeby się nie przesuwała i na środek przyszłego przodu czapki (dobrze sobie to mierzymy) wsuwamy między warstwy daszek i porządnie spinamy. Zszywamy naokoło zostawiając z tyłu niewielki otwór żeby móc przewrócić czapkę na prawą stronę.
Zszywamy na prawej stronie otwór ręcznie ściegiem krytym. Jeśli mamy ochotę można dołożyć jakiś ozdobnik, ja wzięłam kawałek lamówki bawełnianej w "petitkę" zaprasowałam brzegi i naszyłam z bok czapki


Szybko? tą czapkę w zasadzie można uszyć w 30 minut :D

A tak prezentuje się na modelu


13 komentarzy:

  1. Super czapka, bardzo czytelna instrukcja😊 mam pytanie gdzie kupiłaś te klipsy do spinania materiału przed jego zszyciem?
    Dziękuję
    http://genypoojcu.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam je na Aliexpress :) szukaj pod hasłem WONDER CLIPS ja płaciłam za 50 szt 11,77 ale dziś nawet widziałam je za 2,5$ , trzeba przejrzeć kilkanaście ofert , nie wybierać pierwszej bo tam ceny mogą się dość znacznie różnić.

      Usuń
  2. Super czapka :) wiosna tuż tuż więc będzie jak znalazł 😄 pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i za zaproszenie również, zajrzę na pewno 😊

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow :) Efekt pracy rewelacyjny :) Ja już kilka razy podchodziłam do szycia ale niestety jak się okazuje mam dwie lewe ręce do tego :( Nie pozostaje mi nic innego jak kupować gotowce, na szczęście w w 5.10.15 mają fajny wybór ubranek i akcesoriów dla dzieci i to w fajnych cenach więc tym się pocieszam :) Ale zazdroszczę talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne wykonanie. Świetnie się prezentuje :) Pozdrawiam i czekam na kolejne pomysły!

    OdpowiedzUsuń